пʼятниця, 24 червня 2016 р.

Цифрова культура педагога – це міф чи реальність?..

Освітяни Віньковеччини освоюють
обласну програму «Цифрова культура педагога»

Сьогодення вимагає удосконалення інформаційної культури керівників шкіл, вироблення навичок використання хмарних технологій в управлінській діяльності, підвищення рівня самоосвітньої ІКТ-компетентності. Обласна програма «Цифрова культура педагога» передбачає широкий спектр ІКТ-компетентностей, якими повинен володіти сучасний освітянин: від керівника школи до вихователя ДНЗ.
Рівень цифрової культури педагогів Віньковеччини на сьогодні не подолав 50% високого рівня володіння сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями. Розвиток та вдосконалення ІКТ-компетентності освітян району гальмують декілька суб’єктивних та об’єктивних причин: 75% комп’ютерної техніки, що використовуються у ЗНЗ району, застаріла (понад 5 років) та потребує модернізації, лише 30% директорів шкіл мають обладнані комп’ютером робочі місця; частина педагогів не бажають долати стереотипи організації навчально-виховної, управлінської та методичної діяльності; рівень змотивованості освітян до використання інформаційно-комунікаційних технологій в самоосвітній діяльності залишається на середньо-низькому рівні.
Старт на освоєння програми «Цифрова культура педагога» розпочався на Віньковеччині з червня 2015 року: спершу проведено діагностування педагогів району, у план відділу освіти, молоді та спорту на 2016 рік включені тренінги для методистів РМК по оволодінню хмарним сервісом, у вересні 2015 року розпочато систему практичних занять для заступників директорів, а з квітня 2016 року навчання педагогів району цифровій культурі переведено в нормативну площину (видано наказ відділу освіти, молоді та спорту № 74-н/о від 07 квітня 2016 року «Про навчання педагогічних працівників за програмою «Цифрова культура педагога»; для шкіл адресовано лист відділу освіти, молоді та спорту Віньковецької РДА №02/С-628  від 10 червня 2016 року «Про шкільні тренінги за програмою «Цифрова культура педагога»).
Масове навчання педагогів району за програмою «Цифрова культура педагога» триває упродовж квітня – червня 2016 року. Інформація про проведення шкільних тренінгів за програмою «Цифрова культура педагога» відображено на сторінках районної освітянської Інтернет-газети «Методичні діалоги». Так, проведено 25 районних тренінгів, якими охоплено 119 педагогів (29%).
Зокрема: 3 тренінги для 8 методистів РМК (73 %)
2 тренінги для керівників шкіл (навчання пройшли 8 директорів та 8 завучів) http://metoddialogu.blogspot.com/2016/04/blog-post_28.html,
6 тренінгів для 13 дошкільників
2 тренінги для 14 вчителів початкових класів,
2 тренінги для 14 педагогів-організаторів,
3 тренінги для 9 вчителів природничо-математичного циклу
по 1 тренінгу для всіх категорій педагогічних працівників (45 чол.):
для вчителів інформатики -
 для філологів -
вчителів предметів художньо-естетичного циклу та курсів духовно-
морального спрямування -
для вчителів іноземної мови -
для практичних психологів -
для шкільних бібліотекарів -


У загальноосвітніх навчальних закладах району, на вимогу відділу освіту, молоді та спорту, підготовленими районними тренерами організовуються шкільні тренінги. Так, тренінги проведені:
у Віньковецькому НВК (2 тренінги – 5 педагогів)
у Дашковецькому НВК (2 тренінги – 8 педагогів),
у Зіньківському НВК (1 тренінг – 8 педагогів), 
у Мд.-Олександрівській ЗОШ І-ІІІ ступенів (1 тренінг – 6 педагогів),
у Осламівській ЗОШ І-ІІІ ступенів (2 тренінги – 7 педагогів),
у Охрімовецькому НВК – 9 (2 тренінги – 9 педагогів)
у Петрашівському НВК (2 тренінги – 7 педагогів)
у Вел.-Олександрівському НВК (2 тренінги – 8 педагогів)
у Карачієвецькому НВК (1 тренінг – 6 педагогів),
у Подолянському НВК (2 тренінги – 4 педагоги)
у Покутинецькій ЗОШ І-ІІ ступенів (1 тренінг – 6 педагогів),
у Сл.-Охрімовецькому НВК (1 тренінг – 6 педагогів),
у Старонетечинецькому НВК (2 тренінги – 6 педагогів),
у Яснозірському НВК (1 тренінг – 4 педагоги).


Всього навчанням за програмою «Цифрова культура педагога» у районі охоплено 214 освітян (52%).
Заплановано на новий 2016-2017 навчальний рік змотивувати всіх педагогів району володіти сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями та використовувати їх у навчально-виховному процесі. Віримо, що цифрова культура педагога стане запорукою ІКТ-прогресивності шкіл у нашому районі.
 Саврій С.Г., завідувач Віньковецьким РМК
Слободян О.М., методист РМК 

Немає коментарів:

Дописати коментар